Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Filozofování s dětmi nad knihami Petra Horáčka
ZŮNOVÁ, Radka
Bakalářská práce se věnuje tématu filozofování s dětmi. Tato dovednost může být nápomocná při rozvoji jejich kritického myšlení. Cílem bakalářské práce je ověřit možnosti využití dětských knih autora Petra Horáčka pro filozofování s dětmi. Za tímto účelem budou s dětmi vedeny diskuze nad vybranými knihami. Práce obsahuje metodický plán pro filozofování s dětmi nad knihami Petra Horáčka, popis realizace a evaluaci, ve které bude autorka sledovat zájem dětí o zvolené knihy a vývoj diskuse podle předem stanovených kritérií. Teoretická část je věnována filozofii pro děti, technikám, metodám a práci s otázkami. Zmíněna je současná literatura pro děti, přičemž blíže je popisován specifický literární žánr Bilderbuch. Nakonec se věnuje i samotnému Petru Horáčkovi a jeho literární tvorbě. Praktická část popisuje plán realizace filozofování s dětmi nad vybranými knihami Petra Horáčka. Obsaženy jsou krátké diskuse i další činnosti. Realizace je analyzována a jsou zde uvedeny z ní vyplývající závěry.
Česká pohádka 21. století
Straková, Monika ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Králíková, Andrea (oponent)
Bakalářská práce se zaměří na nejnovější podoby české autorské pohádky. Cíleně byla vybrána díla, která se umístila na prvních místech v žebříčcích oblíbenosti a prodeje na českém knižním trhu. Smyslem práce je analýza těch děl, které vykazují určitý společenský vliv a tvoří dobový vkus. Analyzována bude výtvarná součást děl a pozornost bude věnována i různorodým mediálním podobám, jež současná pohádka využívá.
Možnosti využití obrázkové knihy v dramatické výchově pro předškolní věk
Hlavsová, Jana ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá testováním využitelnosti metod a technik dramatické výchovy pro práci s obrázkovou knihou Bilderbuch v předškolním věku. V teoretické části je vymezen vývoj předškolního dítěte, obecné principy dramatické výchovy, role učitele v dramatické výchově, dále metody a techniky vhodné pro předškolní věk, stručná charakteristika obrázkových knih a specifika směru Bilderbuch, a seznam deseti obrázkových knih, které se hodí pro tento typ práce a jsou dostupné na současném českém trhu. Praktickou část tvoří soubor pěti výzkumných lekcí opřených o obrázkovou knihu Nádherné Úterý, čili Slečna Brambůrková chodí po světě, od autorky Daisy Mrázkové. V těchto lekcích jsou jednotlivé metody a techniky dramatické výchovy testovány a jsou vyhodnoceny na základě své využitelnosti pro tento typ práce. Praktická část take popisuje specifika práce s ilustrací v dramatické výchově na základě zkušeností získaných během tohoto výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní výchova, předškolní věk, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, obrázková kniha, Bilderbuch, ilustrace
Česká pohádka 21. století
Straková, Monika ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Králíková, Andrea (oponent)
Bakalářská práce se zaměří na nejnovější podoby české autorské pohádky. Cíleně byla vybrána díla, která se umístila na prvních místech v žebříčcích oblíbenosti a prodeje na českém knižním trhu. Smyslem práce je analýza těch děl, které vykazují určitý společenský vliv a tvoří dobový vkus. Analyzována bude výtvarná součást děl a pozornost bude věnována i různorodým mediálním podobám, jež současná pohádka využívá.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.